Ažurirano: 11.01.2019.

Procedura na aerodromu pre leta (check in)

Čekiranje za let je procedura koja prethodi i uslovljava ukrcavanje u avion svih putnika sa ispravnom avionskom kartom. Check in na aerodromu je prva stvar koju putnici obavljaju pri dolasku na aerodrom, a poželjno je da to bude barem dva sata pre poletanja aviona, kako bi se cela procedura obavila bez zakašnjenja, uz poštovanje svih pravila.

Kako obaviti check in na aerodromu?

Postoje tri načina da se prijavite za let:

  • Putem mobilnog telefona i interneta
  • Na automatima za samostalno prijavljivanje putnika
  • Na šalteru

Ukoliko niste to učinili putem mobilnog telefona ili automata (self-service check-in kiosk), prijavu za let vršite na šalteru. Neophodno je da pružite na uvid validan identifikacioni dokument (pasoš) na osnovu kog službenik proverava da li je vaše ime na spisku putnika, unosi informaciju da ste se pojavili i prijavljuje vas za ukrcavanje u avion.

Na istom šalteru se vrši i provera vaših dokumenata, kao i prijava prtljaga koji predajete na ovom šalteru, a nemenjen je za prtljažnik aviona. Prtljag koji predate službeniku biće propisno obeležen i upućen na bezbednosnu proveru, a zatim i u avion. Ručni prtljag zadržavate kod sebe, a od vas se može zatražiti da ga umetnete u metalni okvir koji pokazuje dimenzije i težinu prtljaga, odnosno proverava da li su mere u skladu sa propisima prevoznika.

Prilikom predaje prtljaga, službenici će vam postaviti proceduralno pitanje koje glasi “Da li ste sami pakovali prtljag i da li znate šta se sve nalazi u njemu?”. Vašim potvrdnim odgovorom postajete odgovorni za slučaj da se u sadržaju prtljaga nađe nešto što je protivno pravilima ili opasno po bezbednost vašeg okruženja. Na ovom šalteru putnici mogu izvršiti i kupovinu dodatnih usluga tokom leta, uplatu viška prtljaga, izbor mesta u avionu i doplatu za višu putnu klasu (upgrade).

Naši iskusni avio agenti su na raspolaganju da odgovore na upit bilo koje kompleksnosti i pronađu Vam odgovarajuću avio kartu.

POŠALJITE UPIT

Boarding card i prtljažna nalepnica

Po završetku čekiranja, putnik dobija dva važna dokumenta: boarding card, odnosno propusnicu za ukrcavanje i oznaku za predati prtljag. Dužni ste da čuvate oba dokumenta do kraja leta, jer bez prvog ne možete ući u avion, a bez prtljažne nalepnice ne možete krenuti u potragu za prtljagom u slučaju njegovog gubitka, što je česta pojava u avionskom saobraćaju.

Putnici se mogu čekirati na prvom aerodromu za sve letove, tako da već tu dobijaju više propusnica za ukrcavanje-za svaki povezan let po jednu. Ukoliko to nije slučaj, putnici su obavezni da obave čekiranje na svim transfernim aerodromima do krajnje destinacije. U nekim retkim situacijama je potrebno preuzeti prtljag i pre svakog leta ga iznova predati službenicima na ukrcavanje.

Čekiranje na aerodromu za lowcost letove

Prijava za let sa lowcost avio prevoznicima se vrši online, ili putem mobilnih telefona. Ovim kompanijama čekiranje na šalterima predstavlja veliki trošak i gubitak vremena, pa se ono često naplaćuje. Ovi šalteri služe samo za predaju prtljaga koji bi trebalo da se prijavi ranije, takođe putem interneta. Putnici iz nešengenskog područja, pored ovog, moraju pružiti na uvid i putna dokumenta službenicima na šalterima.

Vrste šaltera za čekiranje i rok za prijavu leta

Na većini aerodroma postoje tri vrste šaltera za prijavu leta: šalteri namenjeni putnicima ekonomske klase, izdvojeni šalteri za putnike biznis klase i tzv. drop-off šalteri na kojima putnici koji koji su se čekirali online, predaju svoj prtljag. Na ovaj način se čekiranje odvija mnogo brže i efikasnije, a putnicima koji samo predaju prtljag je potrebno samo nekoliko sekundi da obave ovu proceduru.

Avio-kompanije propisuju vreme u okviru koga se putnici mogu čekirati za let. Šalteri se obično otvaraju dva sata, a zatvaraju pola sata pre poletanja aviona. Zbog toga se savetuje raniji dolazak na aerodrom, jer nakon zatvaranja šaltera nije moguće izvršiti prijavu za let, niti se ukrcati u avion. U tom slučaju, avio karta propada, a njihove vlasnike sistem tretira kao putnike koji su odustali od putovanja.

Kako biste svoje putovanje počeli bez žurbe i uz poštovanje svih pravila, dođite na aerodrom ranije i obavite sve neophodne korake u skladu sa pravilima. Svaki deo procedure postoji sa razlogom, i nijedan ne može biti preskočen samo zato što neko od putnika žuri. Takođe, ne zaboravite na neophodnu dokumentaciju i boarding pass, bez koga ne možete da se ukrcate u avion.

Promocije avio karata

Izdvojeni tekstovi za Vas

Kategorije: Magazin

Objavljeno: 22.05.2019.

Kategorije: Vesti

Objavljeno: 16.05.2019.

Kategorije: Magazin

Objavljeno: 16.05.2019.

Zašto je Poleti.rs siguran partner za avio karte?

Višegodišnje iskustvo u avio turizmu

Naši avio specijalisti su eksperti za globalne rezervacione sisteme pomoću kojih pronalaze najbolje ponude avio karata.

100% sigurna kupovina

Naša kompanija nikada nije bila u blokadi. Posedujemo sve potrebne dozvole i licence za prodaju avio karata.

Kompletna ponuda na jednom mestu

U našoj ponudi se nalaze avio karte svih avio kompanija koje kombinujemo na osnovu vaših potreba.

Kompletna ponuda avio karata na jednom mestu

100% sigurna kupovina