Poslednje ažurirano: 17.01.2019.

Boeing 727

Prvi model ovog aviona Boeing 727 je poleteo 1963. godine i veoma dugo je bio najpopularniji avion na svetu. Avion koji je za srednje linijie, može da preveze najviše 189 putnika, i ima tromotorni sistem. Više od deset godina je bio avion koji se najviše proizvodio u putničke svrhe.

Proizvođač aviona Boeing 727

Boeing kompanija se potpisuje kao proizvođač ovog modela Boeing aviona. Kao vodeća kompanija u proizvodnji aviona i aeronautičke opreme, Boeing kompanija je i najveći svetski izvoznik. Sedište kompanije je u Čikagu, u Sjedinjenjim Američkim Državama. Naime, osnovana je u Sijetlu 15. jula 1916. godine, a danas predstavlja drugu po veličini kompaniju koja pravi i potpisuje vojne ugovore. Jedan od najvećih svetskih proizvođača putničkih aviona, danas je suočena sa rastućom konkurencijom Airbus-om.

Tehničke specifikacije aviona Boeing 727

Ovaj aviona sa tri motora predstavlja uskotrupni tip aviona. Prečnik trupa je od 3 do 4 metara. Naime, to je linijski putnički avion koji ima 2 do 6 sedišta u jednom redu sa jednim prolazom između. Oni avioni Boeing 727 koji imaju 100 sedišta zovu se regionalni putnički avioni.

Nasuprot ovim avionima su širokotrupni avioni, kojima je prečnik trupa od 5 do preko 6 metara. Kao uskotrupni avion, kada je Boeing 727 u pitanju, ima spoljašnji prečnik trupa 380cm.

Brzina Boeing 727 aviona je 960 kilometara na čas, dok se dolet aviona razlikuje od modela do modela, ali varira između 4.000 i 5.000 kilometara. Visina aviona je 10,4 metara, dok se dužina razlikuje u nekoliko metara u zavisnosti od modela Boeing 727, od 40,6 m do 46,6 m.

Do 1982. godine za proizvodnju i razvoj ovog aviona potrošeno je 22 miliona dolara.

Avio-kompanije koje koriste avion Boeing 727

Oko 900 aviona ovog tipa je veoma aktuelno i danas. Lete širom sveta, dok se sve veći broj Boeing 727 koristi u transportne svrhe, neke od njih sa novim motorima Rolls Royce Tey 651 i dodatnim krilcima za bolje performanse.

Veliki broj aviona Boeing 727 se koristi u privatne svrhe. Jedna luksuzna verzija ovog tipa aviona pripada Donaldu Trampu. Interesantno je da je predsednički avion Josipa Broza Tita upravo bio avion Boeing 727.

Raspored sedenja u avionu Boeing 727

Ovaj putnički avion nije mnogo velik. Ima 2 do 6 sedišta u jednom redu i samo sa jednim prolazom između njih. Kako je ovo uskotrupni avion, sama udobnost aviona ne može biti baš idealna. Postoji osećaj skučenosti u manjim putničkim kabinama, a u teretni deo aviona može da stane znatno manje tereta.

Kako postoji jedan prolaz u putničkom prolazu, sam ulaz i izlaz putnika može biti duže nego kod aviona sa dva prolaza. To je posebno uočljivo kod aviona koji često lete duže linije.

Istorija aviona Boeing 727

Nakon analize tržišta kada je avio saobraćaj u pitanju, utvrđeno je da slaba infrastruktura na aerodromima zahteva avion koji može da poleti i sleti služeči se kratkim pistama, a da uz to i ne zahteva preveliko održavanje.

Aviokompanija Boeing je došla na ideju da projektuje avion koji će ispuniti sve potrebne uslove, te je tako nastao avion Boeing 727. Za bolje performanse je bila potrebna nova konstrukcija krila, pa se odlučilo da motori budu postavljeni u zadnjem delu aviona, po jedan sa svake strane trupa i jedan ispred repa, na vrhu trupa.

Boeing 727 avion je dobio brojne novitete. Naime, dobio je svoje lične mehaničke stepenice u repu, pomoću kojih su putnici mogli da izlaze iz aviona i na aerodromima koji nisu imali potrebnu opremu, to jest pokretne stepenice. Takođe, po prvi put je instaliran pomoćni motor koji je omogućio da avion ima hidraulički pritisak, struju i mogućnost samostalnog startovanja motora na svim aerodromima bez ikakve pomoći sa strane.

United airlines i Eastern Air Lines su pokazivali veliko interesovanje za ovaj tip aviona poručivši po 40 aviona, te je u avgustu 1960. godine počela proizvodnja prvog prototipa. Prvi Boeing 727 avion je poleteo u februaru 1963. godine, a prvi zvanični let se desio nakon godinu dana u bojama Eastern Air Lines-a. Aviokompanije su bile veoma zadovoljne ovim avionom, ali je rast putničkog saobraćaja zahtevao veće kapacitete nego što je avion Boeing 727 mogao da pruži.

Ukupno je prodato 1.832 komada ovog aviona, što ga je učinilo najboljim ikad prodavanim avionom dok nisu na scenu stupili nešto mlađi i noviji avioni sa sličnim karakteristikama.

Avion Boeing 727 u Jugoslaviji

Boeing 727 modeli aviona su se uspešno koristili na međunarodnim i domaćim linijama u Jugoslaviji, a dešavalo se i da JAT (Jugoslovenski aero transport) iznajmljuje ove avione drugim aviokompanijama. Poslednji avioni ovog tipa su isključeni iz JAT-ove flote 2005. godine.

Dva aviona Boeing 727 je jugoslovenska vlada kupila za potrebe predsednika Jugoslavije maršala Josipa Broza Tita.

Promocije avio karata

Izdvojeni tekstovi za Vas

Kategorije: Magazin

Objavljeno: 22.05.2019.

Kategorije: Vesti

Objavljeno: 16.05.2019.

Kategorije: Magazin

Objavljeno: 16.05.2019.

Zašto je Poleti.rs siguran partner za avio karte?

Višegodišnje iskustvo u avio turizmu

Naši avio specijalisti su eksperti za globalne rezervacione sisteme pomoću kojih pronalaze najbolje ponude avio karata.

100% sigurna kupovina

Naša kompanija nikada nije bila u blokadi. Posedujemo sve potrebne dozvole i licence za prodaju avio karata.

Kompletna ponuda na jednom mestu

U našoj ponudi se nalaze avio karte svih avio kompanija koje kombinujemo na osnovu vaših potreba.

Kompletna ponuda avio karata na jednom mestu

100% sigurna kupovina